Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk
En annan funktion jag inte är bekväm med rör den ranking av spelobjekten programmet kan göra.
En av parametrarna kan verkligen ifrågasättas, värderingsdifferens.
Populärt kallas parametern för spelvärde och på nätet kan man läsa att det är den man skall använda för att bli en vinnare. Jag har gått igenom spelobjekt retrospektivt och kan inte se att det påståendet stämmer. Jag undrar vilken data som ger stöd åt påstenden likt: "För att vinna pengar på stryket måste du ta hänsyn till spelvärde". Skulle gärna ta del av denna data (Stryktips1@outlook.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kan inte se att:
- "spelvärda objekt vinner oftare":
Jag finner inget stöd för påståendet när jag tittar retrospektivt på Stryktipset.
-Utdelningen påverkas av antalet "spelvärda" vinnare. "Vill du vinna mycket måste du utgå från spelvärdet":
Ibland blir utdelningen låg med få spelvärda vinnare, och ibland blir den hög. Igår var utdelningen hög på Stryktipset, ingen vinnare med tretton rätt. Hur många av de mest "spelvärda" återfanns då på den rätta raden? Två stycken. Det finns omgångar ovänt förhållande.
Kort sagt kan jag inte hitta stöd för påståenden angående "spelvärde". När jag frågar runt bland matematiskt och statistiskt bevandrade människor skakar de på huvudet och säger ungefär "Nej att dividera två sannolikheter kan inte användas på det viset".
Ett undantag kan vara aktiemarknaden på lång sikt, där en aktie faller i värde pga yttre faktorer som pågående pandemi. Aktien kommer troligtvis att återhämta sig när pandemin är över. Den skulle då få ett högt "spelvärde" befogat.
Spelvärdet är helt enkelt skillnaden i hur Svenska Spel bedömer vinstchansen jämfört med spelkollektivet. Bedömer båda parterna chanserna på samma sätt, 1% eller 99% chans till vinst blir spelvärdet 1 men det säger ingenting om vinstchans eller nivån på utdelningen.
Möjligtvis kan spelvärdet fungera som en "varningsklocka". Varför tror spelarna mycket mer/mindre på exemplevis krysset i match 3.
Med det sagt låter jag funktionen finnas kvar, med namnet "Värderingdifferens" som bättre återspeglar vad det handlar om. Termen "spelvärde" kan ge intrycket att man kan hitta vinnare eller att man vinner oftare.
|
Bosse, kan man inte spara kupongen efteråt om man sagt nej på den frågan en gång? eller måste man göra om allt från början eller räcker det att ladda in kupongen en gång till utan att behöva mata in allt igen?
Edit:
Glöm det det räckte att ladda in igen
En annan sak att sätta TO garderingarna i ett eget block så blev ju garantin fel märkte jag så jag struntade i det
Edit2:
Du borde kanske lägga till en [Töm Ram] eller [Rensa ram] knapp. Om du gjort ett system och sparat det och sedan vill ha ett annat system så blir det violent bla bla. Programmet kraschar inte men man måste radera alla tecken i ramen innan man kan byta system och då vore en [Töm ram] knapp vara bra för att snabba upp lite än att radera match för match manuellt