Visa ett inlägg
Gammal 2022-01-09, 08:42   #3
BosseEk

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 2160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Ska bli kul att testa. Trodde du gett upp då det var länge sedan jag såg dig

Ensak jag vill klaga på direkt är att man måste scrolla lite för att kunna se allt på högra sidan där infon om procentfördelningen m.m. finns. Raderna borde vara lika höga på båda sidorna. Teckeninmatningen kunde vara bättre också så där vinner första SharpsGar2SvS

Plus är ju att det finns lag och statistik mellan lagen nu och att man kan tippa block med programmet. Det tråkiga är att jag måste spara om alla systemen igen då jag raderade den infon för v0.1 skulle funka
Tack för input! Jag håller med dig till 100%.

Scrollningen är inte rolig. Jag försökte lägga boxarna "på varandra" men då måste man scrolla på höjden istället. Ett alternativ skulle kunna vara att man själv får bestämma vilken info man vill ha tillgång till - allt kanske inte behövs?

Även angående inmatningen håller jag med. Allt var betydligt mycket enklare med WinGar/Wingar2SvSpel. Blocksystemen ställer till det.

I WinGar2SvSpel finns 25 knappar för att ställa upp ramen. Med blocksystem skulle samma lösning innebära 100 knappar då kändes nuvarande lösning smidigare trots allt.

Spara om systemen Tord! Det gäller särskillt system där du har garderingar som måste sluta med olika tecken. Om du lägger dessa i ett separat block har du kontroll på vilka garderingara är så att dessa hamnar på rätt plats i det färdiga systemet. System med 1 block utan "teckenbegränsningar" behöver du inte spara om. Programmet ska automatdetektera WinGar vs SharpsGar.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat