oavsett om man är för eller mot vaccin måste man hålla isär två saker har jag läst mig till:
Vaccinet är inte lösningen på pandemin.
Särskilt inte då det är omöjligt att vaccinera hela världen samtidigt eller tex lura i folk som tror på onda andar en vaccinspruta injicerad av häxor.
Vaccinet skyddar(?) mot svår sjukdom och avlastar därmed en redan innan pandemin underbemannad vård (i USA är det n försäkringsfråga, varför de drabbats hårt när sjuka odiagnosticerade människor stryker med i stor utsträckning pga underliggande sjukdomar eller tex fetma etc.).
"Tredje dosen" har man ju hört till leda, samtidigt är reken inte att som i sverige låta det gå hela 6 månader, ibland längre mellan andra och tredje dosen.
Uppgifter som lät som att de kom från tillverkare eller myndighet gör gällande att 15 veckor fungerar dos två, sedan snabbt avklingande verkan.
Kommer det inte en mild variant som gör världen immun på naturligt sätt kommer vi få dras med ett partiellt skydd och spruta 4, 5, 6, 7, 8 ...............
Vad som är störande är att folk ropar "Antivaxxare" så fort någon kommer med info som inte gud själv, Pfizer, gått ut med angående hur de tänker sig att man ska bekämpa pandemin.
Det är fan inte så enkelt det här.
Vad är han god för nu, en av mRNA vaccinets skapare?
Sist var det $14 Billion när jag kollade.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/U%C4%9Fur_%C5%9Eahin
Vad är det Rod Stewart sjunger; "Some guys have all the luck"