Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Nu driver du med mig.
Man kan ju inte ens välja de utfall man skulle vilja ha på sin babiankupong... se nedan.
Förstår inte liknelsen (känns mer som att man väljer hästar på pekskärm och har så stora fingrar att man streckar tre stycken för varje häst man pekar på i sparloppen/garderingsloppen) men alltså om nu någon på Sharps mot förmodan missat vad du skrev i annan tråd drar jag det igen:
Säg att man vill spela 1ö och 2u (men inte 1u 2ö) på sitt system
för att man anser att bortavinst för skrällen korrelerar starkt med under medan ettan hör ihop med över fem dagar av veckans sju måste man ju redan där dela upp på två system helt i onödan mot om 1ö 1u Xö Xu 2ö 2u W hade funnits på kupongen istället för nuvarande 1 X 2 ö u W
Varför vill man göra det så svårt för spelarna?
Jag tror dessutom en sinnesslö kioskspelare (som inte är alltför berusad) känner att något är fel - dissonans.
Antagligen tänker en berusad dito ännu klarare och säger "Dra åt helvete Bullshit 9 !" när denne inte lyckas välja de utfall hen vill spela.

|
Det var i varje fall ett försök till liknelse men kanske lite svårtolkat.
Man undrar vad ATG är rädd för när det gäller systembegränsningar ”max 500 system”. Svenska spel verkar inte ha några bekymmer med detta. Hos SS får man spela upp till 10.000 enkelrader i varje fil vilket motsvarar 10.000 system. Jag tror att man även får spela flera filer.