Citat:
Ursprungligen postat av mars
Utan att behöva gå för mycket OT här vill jag ändå kommentera att du har fel i detta: Det är ju de facto användarna som betalar genom att dem förlorar sina pengar till spelbolagen och spelbolagen ger en cut av dessa förluster till Holms.
Det hade varit skillnad om en sida haft reklam, för den delen lika mycket som holms, men som inte med avsikt gav ut förlorande speltips utan istället gav ut vettig information. Tycker det är viktigt att poängtera skillnaden.
|
Jo, det har du rätt i och jag var kanske inte så tydlig i det.. men indirekt gör han ändå vad jag sa.. han tjänar inte pengar på att direkt be sina användare betala honom.. det var det jag syftade till.. sen att folk klickar på hans banners och signar upp och sedermera förlorar pengar till bolaget, som då betalar provision till Holm, ja det är ju förlängningen av det hela.
Vad jag egentligen ville understryka är att toutsmodellen inte fungerar i Sverige och de som tjänar pengar på betting-tips är inte de som tar månadsavgifter för sina picks, utan har hittat andra vägar, oavsett hur moraliskt riktigt det är.