Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Ja. Helt rätt det blir samma vinst för alla valda kombinationer. Det saknas ett "reglage" för varje vald komb där man får välja från 0--100%. 0% skulle vara break even på just den komben och 100% skulle vara önskad nettovinst.
Om man vill ha olika nettovinst på olika kombinationer så blir det betydligt mer jobb med HPT. Dock så är man ändå chanslös att hinna med att få hyggligt färska odds om man har fler än trivialt antal kombinationer.
|
Ja okej, men då är vi egentligen överens. Söker man identisk nettovinst för samtliga kombinationer är det givetvis kanon med HPT's målvinstfunktion. Det är kanske också den mest populära användningen av en sådan funktion (exempelvis utmärkt för hedgning vilket du också var inne på)?
Processen jag hade i åtanke innan med ">5 (odds, målnettovinst) kombinationer" var en där man sitter i HPT med >5 unika (odds, målnettovinst), bestämmer nettovinsten för Komb1, fortskrider till Komb2, märker att Komb1-netto plötsligt är fel, justerar tillbaka denna, lägger till Komb3-insats, märker återigen att tidigare två är fel parallellt med att Herr Oddsuppdatering gör entré.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det är så ofta som ATGs AIS uppdaterar oddsen.
När första avdelningen är "next race to run" uppdateras det var 17e sekund.
Infon kommer från AIS-dokumentationen som du inte hittar ute på nätet.
Det går inte att välja snabbare automatisk uppdatering än var 3e minut i HPT. Men när du trycker på Uppdatera-knappen får du den senaste uppdateringen som HPT har hunnit samla in. Jag använder aldrig automatiska funktionen för detta.
Oddsdropstiltad blir man 9 ggr av 10 ändå. Det kommer ju en sista uppdatering EFTER spelstopp ( som räknar in det allra sista spelet....något ingen kan ta hänsyn till men som numera är långt ifrån försumbart. )
Det kan svänga skrämmande många procent mellan näst sista och sista uppdateringen.
|
Okok, så om jag kör manuell uppdatering i HPT kommer jag alltså få 17 sekunder gamla odds? Här har man suttit och spelat till ibland 2,5-3 minuter gamla odds samt på sistone mer eller mindre helt avstått DD-spel enbart av denna anledning.
Men detta gäller väl inte för DD-uppdateringarna direkt på ATG's hemsida? Såfall är det ju helt sinnessjukt att jag i över ett år med relativt frekvent ATG-spelande fått för mig något annat?
Apropå oddstilt, ja, hamnar man dessutom på samma komber som de sena pengarna hinner det hända mycket även på 17 sekunder. Men jämför 17 med 170

.