Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre
Ingen säger emot dig om att HPT är smidigt för DD-spel jämfört med resten av tillgänglig programvara.
Grejen är ju att programmet inte löser aktuellt problem. TS frågar, återigen, efter hur man ska sprida insatserna för att uppnå viss nettovinst. Dina approximationer kommer fungera för 2, 3 kombinationer med "snälla" odds, men lycka till med att stoppa in > 5 kombinationer med rejält skilda odds och få rätt på det.
DD-ticken är för övrigt var tredje minut. Det är inget megaproblem att hinna stoppa in oddsen i en färdig Excelkalkylator, fylla i insatserna hos HPT och lämna in som fil. Möjligt att det tar en halv minut extra. Jag utför en ganska lik process varje gång jag spelar DD så jag vet.
Ser inte varför det ska begränsas till spel med just rörliga odds heller för den delen. TS kanske också spelar hos bolag med fasta odds och kan använda det där istället?
|
Nettovinst = Bruttovinst - Totalinsats.
I HPT väljer man först ut vilka hästar man vill ha med per avdelning. ( Tar sekunder att välja och ändra om man vill det. )
Nästa steg är att markera önskade kombinationer bland de möjliga kombinationer som finns med de valda hästarna.
När man är klar med det så är det bara "total bruttovinst" kvar att välja. Det behövs ingen justering per kombination om man inte vill justera någon av dem manuellt.
Precis bredvis Total Bruttovinst visas Total insats.
Det enda som krävs nu är att man klarar av en hyggligt enkel subtraktion i huvudet när man ställer in bruttovinsten. Helt exakt finns det ingen anledning att ens försöka vara pga nedanstående.
För övrigt uppdateras LD/DD-oddsen var 17e sekund när det är "next race to start". Och t o m en gång till efter start eftersom man kan spela fram till start.
Visst. Om det handlar om spel på annat än LD/DD hos ATG så behöver man en annan lösning än HPT. Men annars är inte HPT bara bättre än övriga program på markanden. Det är även helt överlägset alla manuella lösningar för allt annat än ett väldigt litet antal valda kombinationer.
Och visst. Om man inte klarar en enkel överslagssubtraktion så funkar inte HPT som lösning. Men då tror jag att risken att det handlar om ett vinnande spel är försumbar och att man med fördel kan köra med flat bet istället.
Med lyckat resultat har jag ibland använt HPT för att spela 40+ kombibanationer som hedge-ning av V64 samt V4. Helt utan att förbruka någo "lycka".
Jag skulle vilja säga att det är precis tvärtom. Lycka till att lämna in annat än ett litet antal kombinationer med ovanstående metod med odds tagna 30s för start.....