Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-30, 19:38   #33
shasha

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att ta igen gamla förluster genom att spela med högre insatser är en mycket farlig strategi!

Jag tycker det är bra att du räknar på odds och dylikt det lär man sig mycket av, men jag är nyfiken på varför du vill ha en någorlunda jämn vinstpotential när du väl vinner. I längden så blir det inte någon större skillnad än att spela exakt lika mycket på alla dina kombinationer vilket är betydligt lättare när det gäller DD.
Jag läste någonstans att när man betalar lika mycket för varje kombination, är det som att gå och köpa ingredienserna till en smörgås och betala lika mycket för varje ingrediens, vore sig det är ost, smör, skinkan osv fast visa ingredienser är billiga och andra dyra.
Jag tror att om man har en väldig stor kassa kan man betala lika mycket för alla kombinationer. Och om det inte är så noga om man går med vinst eller inte. Inga av dessa två stämmer in på mig.

Jag tycker att det för mig är en bra lösning att utgå från vinstmål, det ger mig mer kontroll och innebär att de mest troliga kombinationer, de med lägre odds, kostar mera men de med lite högre odds kostar mindre. Det blir ekonomisk överkomligt och även att ta igen förluster.

Insatser enligt Martingale systemet är farliga, men det är inte vad man gör när man spelar som jag försöker göra här. Varje förlorad 500 hundring kostar runt 110 kronor vid nästa insats. inte 500 kr eftersom jag inte betalar samma för varje kombination.
Om man skulle betala lika mycket för varje kombination, oavsett odds, skulle man tappa greppet fort.

Senast redigerad av shasha den 2021-04-30 klockan 19:42.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat