Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-30, 11:25   #31
DrMarre

Reg.datum: sep 2019
Sharp$: 614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vem har talat om "i efterhand"?

Ingent excel-ark med manuellt inmatade odds med beräkningar för att lägga in spel manuellt kommer att bli ens i närheten av så nära den önskade nettovinsten som man kommer genom att använda HPT i sista stund och titta på insatsen när man ökar önskad brutto-målvinst och öka bruttovinsten tills skillnaden blir önskad nettomålvinst.

Det är mycket synd att inte HPT-ägaren vill utveckla programmet mer och lägga till ett val för att välja nettovinst istället för bruttovinst. Men det är inget som handlar om "i efterhand" och det är förtistjutton ggr bättre än något excel-ark.

Riktigt fint skulle det kunna vara om man kunde:
1) Välja sina DD-komber.
2) Ställa in önskad nettovinst.
2) Välja 0-100% på varje komb. 100% betyder generera önskad nettovinst och 0% betyder break-even.

Inget program för trav-spel med fil-inlämning klarar av exakt det ni är ute efter. Men HPT gör det för alla praktiska syften enormt mycket bättre än något excel-ark kan klara. Oddsen hinner ändras alldeles för mycket för att någon manuell hantering ska vara av någon som helst nytta.
Ingen säger emot dig om att HPT är smidigt för DD-spel jämfört med resten av tillgänglig programvara.

Grejen är ju att programmet inte löser aktuellt problem. TS frågar, återigen, efter hur man ska sprida insatserna för att uppnå viss nettovinst. Dina approximationer kommer fungera för 2, 3 kombinationer med "snälla" odds, men lycka till med att stoppa in > 5 kombinationer med rejält skilda odds och få rätt på det.

DD-ticken är för övrigt var tredje minut. Det är inget megaproblem att hinna stoppa in oddsen i en färdig Excelkalkylator, fylla i insatserna hos HPT och lämna in som fil. Möjligt att det tar en halv minut extra. Jag utför en ganska lik process varje gång jag spelar DD så jag vet.

Ser inte varför det ska begränsas till spel med just rörliga odds heller för den delen. TS kanske också spelar hos bolag med fasta odds och kan använda det där istället?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat