Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-31, 23:24   #41
dgothe

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Har följt debatten från sidan och är ju egentligen inte särskilt aktiv här nu efter att baseballen liksom tragglat ut.. men efter att i somras ha blivit exponerad för den internationella tout-marknaden för baseball och så vidare har man ju sett lite hur det funkar där borta.

Vi pratade lite i chatten då, i somras alltså, om huruvida en lågt prissatt tjänst skulle funka i Sverige och detta är uppenbarligen svaret (även om andra försökt förut är det liksom nu det verkligen satts på prov). iCash lade fram ett argument som jag inte egentligen ville acceptera då, men som har bevisats här och nu. Ett förhållandevis lägre pris gör att saker blir mer lätt-tillgängliga och någon kommer att "piratkopiera" det (för att använda en term alla förstår utan att det egentligen är en exakt metafor).

Online-betting i Sverige verkar trots allt vara en rätt så tät community, oavsett att folk väljer "läger", så har man koll på varandra. Som Munchies så riktigt påpekar där uppe så verkar det vara viktigare att överbevisa andra läger om ens eget lägers överlägsenhet. Det ökar också pressen på betaltjänster eftersom dom kommer tvärskådas något oerhört, samt kommer pajkastas på så fort något går åt fel håll. Går det åt rätt håll, ja då får dom skit för det. För bra får man ju inte heller vara ;-).

Samtidigt har jag lite svårt att förstå Lucky i hela den här situationen. Han var ju faktist rätt aktiv här under sensommaren och känner mycket väl till Sharps och Serviceplay-sektionen. Det är en smula naivt att tro att han inte skulle utsättas för detta och då faller hela tjänsten eftersom han så mycket riktigt påpekar där uppe att nästan alla hans kunder är eller har varit medlemmar här och då har tillgång till den delen av Sharps forum.

Slutligen.. Ska man tjäna pengar på betting-siter i Sverige så tror jag inte på betaltjänst-biten alls av de skäl som nämns i det här inlägget. Vi som skulle nyttja sådana tjänster av den typen som etablerats är alla medvetna om alla siter och Sharps är en av de siter vi frekventerar. Enda köptjänsten jag tror folk fortfarande skulle betala för är trav, då den generellt har en något högre "äldsta"-ålder, eller åtminstone har fler användare som inte är så internet-vana att de känner till alla dessa forum som finns.

Istället får man helt enkelt göra något som är helt tabu här på Sharps; nämligen lyfta på hatten till Holms. För han har hittat ett sätt att tjäna pengar på Sveriges betting-community, och det är inte att ta ut en avgift direkt från den, utan snarare att bli betald av andra för det han berättar för sina användare.

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat