Okej, tog mina frågor direkt med illen och det klarnade en hel del! Ska förklara...
Man ska helt enkelt ha spelare som har match i sin lineup dag för dag... jag utgår som med mig som exempel, idag har jag bara 2 spelar som har match, Lebron James och Aaron Brooks, då är det viktigt att de är med i laget, skulle jag haft tex Steve Nash på bänken i min fantasy lineup så är det viktigt att byta in honom i starting lineupen då han har match ikväll, sen om jag byter ut honom mot en bättre spelare eller ej spelar ingen roll eftersom en kass spelare som har match kommer ta mer stats än världens bästa spelare som inte har match!
Imorgon har alla spelare match i mitt lag, då får jag helt enkelt välja vilka 7 starters och 2 util jag vill ska kunna ta stats åt mitt lag, i starters positionerna måste de ju vara en spelare som har rätt plats, en Guard måste spela på en Guard plats och en Forward måste spela på en Forward plats (det går inte heller att göra fel)... men sen på sina util platser kan man mixa och matcha som man vill för att få övertag på sin motståndare, jag kan ha 3 startande "PF, C" och 2 util "PF, C" och kommer då förmodligen plocka en mängd med rebounds eller så tar jag 3 startande Guards och 2 Guards på util om jag vill ha massa assist... det här är ju bra att hålla koll på när veckan börjar närma sig sitt slut, jag kanske leder nå enormt på poäng men behöver ta in på rebound i min matchup, då kan jag ju sätta in två jättar som tar 10 rebounds var men kanske gör 10 poäng mindre på util platserna för att komma ikapp på just den statsen och försöka vinna matchupen där med!
På fredag så har inte Aaron Brooks match för mig, även om han är en bra spelare så är det bättre att bänka honom då och sätta in någon annan spelare som har match, även om det är en sämre spelare!
Man kan ju redan nu sätta sina lineups för dag för dag för framåt i tiden med... man har ju sina spelare som man föredrar och har de match så kör man ju med dem, men som tex på fredag så väljer jag redan nu att sätta in någon spelare som har match istället för Brooks!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|