Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-24, 23:18   #29
LosKrikon

LosKrikons avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58
Standard

I detta fallet så kalkylerar den spel för spel ja. Men eftersom varje bet bara är 2% av rullen så spelar det troligtvis ingen större roll hurvida man gör det dag för dag eller ej (räknat på 10-11 spel om dagen som jag spelar).

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad ska % av kassan ligga på då för att få maximal utdelning? Bör man räkna med sina levande spel i sin BR?
Det beror på variansen, ju högre varians ju mindre måste du satsa för minimera chansen att gula. Räkna levande spel ja, om du går på spel för spel, då räknar du ett satsat spel som losat tills resultatet är klart. Räknar du dag för dag blir det nej eftersom alla bets på den dagen ska ha samma insats.

De siffrorna jag har är vad som passar bra för den variansen och de oddsen jag har. Max förluster i rad på de 4000 spelen är 16 så det är vad man kan förvänta sig att losa med de siffrorna. Jag testade att köra med 4% av rullen som insats men vid den långa förlustserien losar man för mycket (även om man inte gular) vilket gör att uppgången igen går för sakta eftersom man har mindre att satsa kvar. Årsresultatet blir därför sämre, på längre sikt kan det dock vara bättre. Man ska dock tänka på att jag har satt max 500 som insats och när rullen är stor nog så spelar det ingen roll vilken procent man har om 2% eller 4% eller vad man nu har av rullen är över 500, eftersom det ändå blir 500 i insats.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat