Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-07, 19:46   #7
Juret

Jurets avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag hade liknande problem vid datorn fast musarm/ont i skuldran på höger sida. Jag provade alla möjliga ergonomiska hjälpmedel och naprapater. Det hjälpte ibland ett par dagar men sen var smärtan tillbaka. Då provade jag att gå över till att ha musen i vänster hand och jag fick ont också på vänster sida efter en kort tid. Hur kunde det komma sig eftersom det tog så många år innan jag fick ont på höger sida? Jo, i mitt fall (och många andras) handlade det inte om att något är i kläm, dålig hållning eller utslitna muskler eller leder. Det handlade om hjärnans undermedvetna och dess koppling till kroppen. Men man ska alltid kolla med en doktor, naprapat eller kiropraktor först så att det inte finns någon annan orsak till smärtan.

Det som fick mig att inse detta var Dr John Sarnos bok "The Mindbody Prescription". Naprapaten blev helt paff att jag kunde bli bättre av att läsa en bok. Om inget annat hjälper så ge boken och nya tankebanor en chans. Det är inte värt smärtan att inte prova.

Jag kan skicka länkar till bra videor om någon har ont och vill prova.