Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-24, 20:45   #28
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1898
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att sätta en vinstchans på varje häst i omgången och sedan sortera fram de rader som har en högre chans att slå in än det odds man får från 7-rättspotten är ju helt rätt!
Och du menar säkert 5000 enkelrader. För att undvika mestadels overkliga rader så löser du det med max utdelning, det brukar oftast vara någon avdelning som man bedömer flera hästar som ganska likvärdiga chanser då brukar man kunna klämma in runt 15000 rader på 5000 system, och skulle man vilja spela fler rader så får frugan ta sin del.
Det var 2500 kr och 5000 rader som jag menade. Som inte är särskilt mycket alls. Givetvis ökar den mängd rader man får med på 5000 system om man sätter samma systemprocentpoäng på flera hästar i samma avdelning. Det är det som gör att "komprimering av poäng-intervallet" gör att man kommer ner på ett hanterbart antal system med poängproduktsystemen.

Men det hjälper inte om vi använder oss av spelprocentkvoten för varje rad ( eller oddset från 7-rättspotten om man vill kalla det för det ). Och det innebär att det kommer att spreta iväg och bli mestadels enkelradsystem som spottas fram från den tänkta algoritmen.

Bulvanlir för att runda systemgränserna är inget jag vågar mig på. Med tanke på hur mycket jag gnäller på ATG så antar jag att de inte skulle se mellan fingrarna om de misstänker något. Jag håller mig till 5000-gränsen även om jag anser att det är en vansinnig och spelbegränsande regel som inte tillför någon som helst extra rättvisa.

Inget av ovanstående finns i något av de publika reduceringsprogrammen.

Även om det är "så man ska spela" så är efterfrågan för den kombinerade funktionen ytterst begränsad. Så jag tror inte att den kommer att implementeras i första taget när det leder till system med ca 2500-3000 kr i maxinsats.