Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-23, 12:49   #7
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fefaifb Visa inlägg
Ok, det är nog så att det inte kan så mycket mer än något annat program/sida men det är min uppfattning att det är det bästa som finns för tillfället och jag gillar det till en rimlig penning.

Hur viktigt är det att utdelningsberäkningen stämmer till hundra procent? Själv använder jag det till att se så att mitt system ligger inom det intervall som jag vill ha samt att det inte är för många rader under 10k.
Både HPT och Jokersystemet överskattar utdelningen grovt eftersom extrapengarna räknas mot "nuvarande" omsättning och inte mot uppskattad slutlig omsättning.

Utdelningsberäkningen stämmer aldrig till 100% ändå såklart. Men om du gör ett andelsspel där du inte gärna väntar till sista sekunden får felet en ganska stor effekt beroende på hur stor del av omsättningen som hunnit komma in. Med tanke på att mer och mer av omsättningen lämnas in allt senare tycker jag inte att det är försumbart.

Din 10k-gräns kan lika gärna vara 7k eller 5k eller 4k och din utdelningsbild kan lätt vara dubblerad jämfört med en beräkning mot den slutliga utdelningen.

Enligt mig låter man bli att ens ta en glimt av utdelningsberäkningarna från HPT&Jokern när det är Jackpott.

Utdelning vid JP är inte det enda som skiljer programmen åt. Baratrav har dessutom poängprodukt som blivit min favorit-princip numera. Och kanske framförallt krävs betydligt mindre tillvänjning jämfört med andra reduceringsprogram då baratrav mer eller mindre emulerar "Gamla PC-Jokersystemet" när det gäller design.

Jag tycker givetvis att HPT är ett självklart val före Jokersystemet ( mest pga priset ) och om man gillar 1- och 2-felsreducering är det det ENDA alternativet just nu.

Men för nybörjare inom reducering är min rekommendation www.speltjanst.se Där finns allt en nybörjare behöver till det rimligast möjliga priset. Dvs gratis.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-02-23 klockan 12:50.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat