Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-05, 20:13   #4
turetter

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 18

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blir en hel del spel idag, för ovanlighetens skull. Morgonens spel:

Ogiltigt spel-ID: 108167

Ogiltigt spel-ID: 108168

Som alla vet så spelas denna turneringen på hardcourt. Enligt mig så är just detta underlag Schiavones sämsta. Hon är en spelare som gillar att variera spelet med slicar och dylikt, och just dom slagen har minst effekt på hard. Dom är mycket effektivare på grus och även gräs. Dushevinas favortunderlag är just hard, hon har ett bra grundspel som kan störa nästan vilken spelare som helst. Dessa två har mötts två gånger tidigare, varav ett möte i år, båda gångerna har Dushevina vunnit. Mötena ägde rum på gräs och just hard. Oddsen på Dushevina är enligt mig alldeles för högt och därmed blir detta spelet oerhört spelvärt. Det blir tom två olika spel på denna matchen. Ett för den fega och ett för den våghalsiga.

Ogiltigt spel-ID: 108166

Ogiltigt spel-ID: 108165

Kan inte förstå det höga oddset på Jovanovski, visserligen är hon ingen erkänd toppspelare eller en spelare med stora kvaliteer ännu, men hon kan bli riktigt bra. Förra omgången slog hon ut landsmaninnan Jankovic (världssjua), med en riktigt imponerande insats. Peer spelar ganska likt Jankovic men är normalt en mycket sämre spelare än just Jankovic. Ska Jovanovski kunna slå ut Peer från baslinjen? Chansen är bra. Oddset är på tok för högt och två spel blir det även här.

Kortare rekar

Ogiltigt spel-ID: 108171

Timea har haft en otrolig lätt väg fram hit, hon la under mot Azarenka senast men vann matchen pga att Azarenka gav upp. Vesnina har slagit ut två klasspelare, Sharapova och Szavay. Vesnina ska vara här men inte Timea, enkelt. Lätt seger? Tror vi på!

Ogiltigt spel-ID: 108170

Bådas form har på senare tid varit väldigt tveksam. Dock verkar dom vara på väg upp efter en första seger i turneringen. Chiudinellis första vinst var dock betydligt mer imponerande och han har en väldig hög högstanivå när han får till spelet. Han servar bra och slår hårt, han bör kunna vinna denna matchen, mot en trög och seg Stepanek. Dessa två har mötts en gång och det var för någon månad sen, då van Chiudinelli i två raka set. Oddset är otroligt lockande och det borde snarare vara runt 1.90-1.95. Spelvärt.

Ogiltigt spel-ID: 108172

En ultrajämn match enligt mig. Båda två besitter en gryms serve och bra nätspel. Dom har möts fyra gånger sen tidigare och det står 2-2. Dock tror jag att Garcia-Lopez är i en bättre form än Feliciano. GGL kommer från en turneringsseger där han bla slog ut världsettan Nadal. Enda som kan störa GGL är om han är trött från den veckan, vilken han borde vara. Här kommer finns det stora chanser till tre set eller två jämna set med höga siffor. Överspelet känns lockande!

Spela med måtta och disciplin tack!

Senast redigerad av turetter den 2010-10-05 klockan 20:28.
turetter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat