Urval & Analys - Fotboll - Live/Passive Trading
Skriver av mig om urval och analys för hitta egenvärde i indikationer om vad som kan förväntas hända under en match (pre-game) samt bedöma live tempo och indikationer under spelad match.
Då kom jag tänka på något jag läst och krossat mina tankar vid en tidigare tråd om, sport-kommentatorer är ju oftast proffs på läsa av matcher och snabba i vändningarna, vilket skulle kunna var ett ytterligare hjälpmedel under live trading, att under realtid bolla sina egna observationer och tankegångar med kommentatorernas samt live streaming av match.
Nu är frågan om hur det är med delay tiden för video streaming av match och internet radio kontra vanliga radio vågor.
Vet att man inte kan tävla mot marknaden med tekniken, utan ser det endast som ett ytterligare verktyg för att få ett mer djup i live tradingens bedömning process.
T.ex. ett skott utanför mål, kan ju betyda ett slarvigt och skott från långt avstånd eller så kan det vara ett skott utanför mål med ett farligt anfall.
Två helt olika indikationer man bedömer och sätter olika värde på.
Men det framgår ju inte av digital live match streaming, utan endast live streaming och eventuellt framgår det av en sport-kommentator om vad som var vad under den situationen.
Tänker instinktivt Scotland (om man kan förstå den engelskan) Danska, Engelska, samt Svenska.
Om det skulle visa sig att radio vågorna kortare delay, så kan man ju investera i en radio som kan fånga upp utländska radio stationer, annars kanske man får nöja sig med internet radio.
Ska kolla upp detta och ta reda på vad som gäller och skriva vad jag kommit fram till.
Om det funkar med rimlighet, så kommer jag endast koncentrera min framtida live trading inom dom länderna.
MVH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-11-02 klockan 13:34.
|