Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Tjena, jag fattar inte innebörden av vissa grejer..
Arbitrage spel
Slå börsen/oddsleverantören
Vinna emot börsen
Slå till innan stängning
Valuebets, hitta värde
Använda en oddsleverantör som referens??
Vad menas med allt detta? Jag bettar typ varje dag, kollar statistik osv o kör på det laget jag tror vinner.. Vad mer kan man göra liksom?
|
Strunta i vilka du tror vinner och spela det utfallet som sker fler gånger än vad oddset pekar på - dvs hitta värde!
Det normala vore att alla tror att favoriten vinner då det borde vara störst chans. Det blir ju motsägelsefullt om man tror att en 10-oddsare vinner i en h2h. Det betyder nämligen att det är >50% chans att det skulle inträffa vilket skulle innebära att alla odds >2.00 är värde.
Sen händer det så klart att den som inte är favorit faktiskt har störst chans att vinna men det sker inte så ofta som man skulle vilja.
arbitrage är två olika utfall (eller fler) där du spelar på bägge (alla) med garanterad vinst. T ex 2.05 och 2.05 i en h2h.
Kollar du ett odds och det står i 1.85 så kan du ta 1/1.85 för att se en "sannolikhet". I detta fall 54.05%. Dock vill bolaget tjäna en slant också och mer korrekt är kanske att chansen är runt 50-52% att det inträffar. Något du kan referera till alltså. Laget borde rimligen ha mellan 45%-60% chans att vinna.