Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-09, 21:04   #9
poppee

poppees avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 1240

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

När jag handlar är jag en typisk svennebanan: "vad kostar den här da? 3000 kr jaha, tack då" (mummlarförmigsjälv) fan va dyrt... skulle aldrig... nä minsan... I det här fallet är det på samma sätt. När jag frågar vad det kostar kontrar nästan alla med "hur mycket pengar har du avsatt?" Skit i det du (säger jag ju inte, fast jag skulle bra gärna vilja).

Jag vill inte ha någon som jobbar för mig som är missnöjda för att jag betalar för dåligt. Samtidigt inser jag ju att det hade varit lätt som en plätt att pruta ned priset med 30, 50 eller 70%. Men vad händer om de har gjort ett jobb och sen efter två veckor så slutar scriptet de har levererat att funka? Vad i så fall? Näe, det måste vara en schyst situation om det ska funka.

Den här snubben. Han hittade jag mitt i högen. Han var ny på vissa typer av uppdrag och han ville ha referenser. Han erbjöd sig att utföra uppdraget för $30,- (vi är nu tillbaka på projektet att skrapa PatternForm).

Jag behövde inte pruta, det var han som ville ha det här priset. Och han sa att han skulle leverera efter tre arbetsdagar. Det lät klockrent, så jag slog till.

I det här läget ger man projektet till den som man har valt. Man gör det genom att trycka på en knapp AWARD. Alla andra som har lagt ett bud får då ett meddelande. Jag tycker att det är smart att skriva till folk innan jag ger uppdraget till någon annan. Dels är det schyst att låta andra veta personligen, men det finns ju också en möjlighet att man inte får det som utlovas. Då kan det vara bra att ha de andra buden att gå tillbaka till. Tycker jag i alla fall.

När man har gett projektet till någon så vill Freelancer att man sätter in motsvarande belopp (plus Freelancers provision) på sitt freelancerkonto. Det här betyder inte att arbetstagaren får pengarna. Det betyder bara att man har visat att man menar allvar. Pengarna för uppdraget får arbetstagaren först efter leverans och test av produkten. Och det bestämmer du som uppdragsgivare.

Om du inte skulle vara nöjd med arbetet så kan du prata (chatta, eposta) med kundtjänst. Du behöver inte betala om du inte har fått det som utlovades. Det har hänt mig en gång av sex att jag inte fått det jag beställde. Det var inget problem alls för mig, även om arbetstagaren påstod att han hade lagt ned en massa timmar på mig. Spelade ingen roll för jag kunde inte använda något av det han skickade över till mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bingotant (+10)
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat