Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-14, 20:20   #1
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[15/9] NPB (Pro Yakyu)

Imorse gick det inte min vag men tycker fortfarande det var tva bra spel. Lions kom tillbaka men kunde inte vinna trots fler hits och Hawks forlorade i 11:e p.g.a. errors. Lite synd nar ens andra leans gick in. Hursomhelst, har kommer ett spel iallafall.

Match: Chiba Lotte Marines - Fukuoka Softbank Hawks
Spel: Fukuoka Softbank Hawks ML (1.952 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11.15 (15/9)

Det har kommer sluta med blodig skalle och tom rulle eller.. Ja. Hursomhelst. Jag gillar verkligen Hawks chanser an en gang. Hur lagen har spelat mot slutet och hemma/borta-statistik finns i gardagens rek, idag tankte jag endast namna starters och hur matchen sag ut imorse.

For Hawks startar Tsyuoshi Wada, 15-8 och 3.24 ERA. Wada hade en tuff period i augusti med en del ND och L men visade andock hyffsade siffror. I sin senaste start sag han dock battre ut an nagonsin. Wada gick 8 hela innings och Falkenborg stangde matchen sedan. Detta var mot Golden Eagles och Wada tillat endast en walk, fem hits. Det blev 0 ER och 7 K's, ett bra tecken pa att han hittat zonen igen. I sin senaste start mot Lotte (den 10:e juli) gjorde Wada en kanon match och slappte inte en enda run pa nio hela innings (Hawks vann med 1-0, dock mot annan starter an morgondagens motstand). Wada ar en av ligans tio basta pitchers och om hans form nu pekar spikrakt uppat tror jag Marines kan fa riktigt stora problem.

Marines starter heter Syunsuke Watanabe. Watanabe ar 8-7 med 4.31 ERA men har haft stora problem under sensommaren och hosten. Har ar hans senaste matcher:

8/9 @ Orix - L, 3.2 IP, 6 ER (7 H, 1 BB, 1 SO)
1/9 Rakuten - ND, 3.2 IP, 5 ER (8 H, 2 BB, 1 HBP, 3 SO)
25/8 Seibu - ND, 6.1 IP, 0 ER (5 H, 2 BB, 2 SO)
18/8 @ Nippon-Ham - L, 2 IP, 6 ER (6 H, 2 BB, 1 HBP, 2 SO)
11/8 Nippon-Ham - L, 6 IP, 4 ER (11 H, 2 BB, 1 SO)

Starten mot Seibu var visserligen inte dalig men det ar ocksa hans enda QS sen 28:e juli.

Jag tycker Hawks definitivt var varda vinsten imorse da laget slappte farre ER (3 errors pa Fukuoka). Det tror jag inte kommer handa igen och med en SP-matchup som vager betydligt tyngre pa Hawks sida tycker jag att hemmalaget inte borde vara favoriter.

Once again, karma is big in East Asia and Hawks are due for a win.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat