Citat:
Ursprungligen postat av hejz
Gb, vad tror du om USA-Iran u166.5? Finns just nu hos pinny till 1.94, tror du att linan kommer gå ner?
|
Mja, inte så säker på det, men å andra sidan har mina bedömningar inte direkt varit klockrena (milt sagt), men kan väl säga att det känns lite risky. Främst för att jag tror att USA mkt väl kommer komma upp iaf 100p i den här matchen, stannar det där kan den gå under då jag inte räknar med att Iran kommer att komma upp i ngr större siffror. Men blir inte heller förvånad om USA landar uppåt 120p imorgon. Anledningen är att det är stor klasskillnad mellan lagen, USA spelar i högt tempo, även om bänken lär få en hel del speltid så har man en bra bänk med namn som Danny Granger, Stephen Curry, Eric Gordon och Rudy Gay. Iran å sin sida har en bra spelare, Haddadi. Man drar ner mkt på tempot när man har bollen, vilket iofs är en fördel i detta fall, men man inte har så mkt mer att komma med, iranierna är dåliga med bollen och kommer inte ha en chans. Iran scorade 65 pts mot Brasilien och 54 pts mot Kroatien. Tror inte vi kommer få se mer än 60-65 pts (antagligen under det också) av Iran imorgon, och stannar USA vid en 100 pts så ligger ju totalen under, men som sagt tror jag det KAN finnas en risk på en bit över 100 pts av USA imorgon. Man hade förvisso en "low scoring" match mot Brasilien senast, man spelade en rätt dålig match, men Brasilien var också riktigt bra, Iran kan dock inte jämföras med Brasilien. Leanar själv på att USA fixar spreaden, är ju hög, började väl på en -38.5 och har väl gått upp vad jag kunde se senast. Ångrar lite att jag inte högg den vid -38.5, får se om jag lägger ngt mindre bet på det (ska ju ta ett break

)
Edit: lägger ett 2u bet på USA-39.5, tror på en "blow out" mot iranierna imorgon, linan har gått upp och oddset droppar. Så trots att jag ogillar hög spread samt skulle ta ett break

får det bli ett mindre bet på det.
Men som sagt har mina analyser varit alltifrån klockrena i detta VM, så kan mkt väl ha fel i denna bedömning också.