Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-31, 10:35   #72
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelar även Puerto Rico-5.5 och Litauen+13.5

Puerto Rico har mött ett försvarsstarkt Ryssland, förlust 66-75, samt Grekland förlust 80-83. Idag möter man Kina som har spelat mot Grekland, förlust 81-89, här ska kineserna gjort en riktigt bra match, samtidigt ska vi komma ihåg att grekerna var försvagade iom avstängningar av Fostis och Sofo (dessa var dock avstängda mot Puerto Rico också). I andra matchen vann Kina med 83-73 mot Elfenbenskusten, som jag anser är turneringens sämsta lag tillsammans med Tunisien. Dagens match är en "måste-match" för Puerto Rico om man fortfarande ska ha en hyfsad chans att ta sig vidare till åttondelarna. Den 4:e platsen lär med största sannolikhet stå mellan Puerto Rico och Kina. Purto Rico har en starkare offensiv än Kina och Kinas försvar är inte övertygande (man släppte trots allt in 73 pts mot dåliga Elfenbenskusten) jag tror Puerto Rico vinner detta och även fixar spreaden.

Litauen har hittills mött Nya Zeeland, vinst 92-79, samt Canada, vinst 70-68. Idag möter möter man en av medaljkandidaterna, Spanien. Spanien har inte imponerat särskilt hittills, man förlorade överraskande första matchen mot Frankrike med 72-66 och vann den andra matchen mot Nya Zeeland med 101-84. Här ligger pressen främst på Spanien som har en förlust, Litauen vill nog dock mer än gärna vinna den här matchen, och jag ser den mkt tightare än att Spanien skulle vinna med 14p. Spelar därför spreaden +13.5 på Litauen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2010-08-31 klockan 14:49.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat