Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-28, 17:33   #1
dgothe

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Mitt Sabermetrics-projekt

Det blir inga picks från mig mer. Experimentet fungerade Maj, Juni, Juli och två veckor in i Augusti, men sen har det gått skevt. Jag kan inte förklara varför, eftersom all statistik indikerar att ett lag ska vinna, sen vinner det andra. Eftersom ni är så många som följer mig vill jag inte riskera fler förluster för er men hoppas att ni inte går ur det här med minus i kassan.

Experimentets resultat:

Maj: +56.2 units (43-20)
Juni: +45.31 units (96-57)
Juli: +88.45 units (51-18-4)
Augusti: -10.87 units (46-33)

May: 43-20
June: 96-57
July: 51-18-4

Det såg bra ut fram till 13 Augusti då vi stod på +26 units, sedan dess har det gått minus i princip varje dag och vi slutar alltså på -11. Men om inte det som fungerat tidigare längre fungerar (jag har inte ändrat min urvalsmetod alls, allt är baserat på samma statistik och filter som i maj), så vågar jag inte köra på mer nu.. om logiken och statistiken inte längre fungerar skulle det vara dödsdömt att fortsätta nu.

Jag har några andra projekt som jag ska backtesta inför vintern vad det gäller basket och hockey (NBA och NHL), men då de sporterna inte alls är lika uppbyggda kring statistiska dueller som baseball så vetefan hur det kommer se ut.. har dock statistisk data från föregående säsonger så jag kommer köra lite småtester på den så får vi se hur det ser ut.

Givetvis är planen att köra nästa år också.

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat