World Grand Prix 2010
Japan - USA 2 -1,5 set 1,76 @ pinnacle (8/10)
USA avgör hela World Grand Prix 2010 om de vinner med 3-1/3-0 mot Japan imorgon, och de har alla möjligheter i världen att också göra det.
USA har spelat helt fantastiskt sedan jag rekade dem till 4x mot Polen för två veckor sedan och tappade 1-0 i set och 24-20 där. De har slagit Polen, Brasilien (!), Italien och Kina (båda med 3-0 i set) på vägen i Final Round och ser otroligt imponerande ut. USA har världens kanske bästa blockare i spänstfenomenet Akindradewo och fantastiska hitters i Tom Logan och Destinee Hooker. De har också en grym libero i Stacy Sykora och tunga veteranen Bown i blocket med sina 188 cm och 90 kilo.
Japan har en minimal chans på bronset vid seger, men såg väldigt risiga ut både mot Kina och idag mot Polen där de föll med 1-3 i set. Japan spelar ett väldigt snabbt spel med mycket bollar på duktiga Kimura, och är framförallt bra i defensiven. Jag är dock ganska övertygad om att man kommer få det oerhört svårt med USA:s fantastiska block då deras spelare är korta till växten och ganska lätt kommer bli nerplockade. USA har också så pass kraftfulla och spänstiga hitters att inte ens Japan lär kunna stå emot.
Jag tycker både -1,5 set och 3-0 i set är bra spel här på USA. Endast nerver kan göra att det här spelet bränner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-28 klockan 17:51.
|