WTA New Haven
Petrova - Mattek-Sands 2 2,0 @ VictorChandler (5/10)
Mattek-Sands fortsätter spela otroligt övertygande på hc i sensommar, och hon krossade rumänskan Dulgheru igår med 62 61. Jag hade tro på att Dulgheru med sin stabilitet och tunga top spin skulle kunna rubba Sands, men amerikanskan verkar ha sånt flyt i sitt angreppsspel för dagen att hon inte ens blev en match.
Mattek-Sands har en bra förstaserve, och är faktiskt lite av en serve/volley spelare. Hon mixar upp spelet bra och försvarar sig bra med sin slicade backhand. Hon kan även avgöra från båda sidor med hårda slag.
Nadia Petrova är den amerikanska hc-säsongens kanske största besvikelse hitills och föll mot amerikanska ungdomen McHale i Cincinatti i raka set. I Montreal tappade hon mot Safina som slitit med allvarlig ryggskada. Petrova har spelat mycket bra i slams de senaste åren men underpresterat rent generellt i mindre turneringar. Ryskan är i högsta grad en humörsspelare och är ökänd för att iprincip sparka sina tränare innan de ens börjat träna henne. Den kraftiga Petrova har en väldigt bra förstaserve och en väldig power i grundslagen, men rörelsen på banan och instabilitet är hennes två stora problem, och dessa förstärks bara i formsvacka.
Sands har hemmaplan och i flytet är hon farlig för vem som helst, inkl Clijsters i Cinci tex. Jag håller henne som relativt klar favorit här, för höjer inte Petrova sitt spel vinner rätt och slätt Sands bara detta. Mitt odds på Mattek-Sands ligger runt 1,75-1,80.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-24 klockan 17:26.
|