WTA New Haven
Hantuchova - Kanepi 1 1,90 @ VictorChandler (5/10)
Hantuchova har spelat ganska så bra hitills i den amerikanska hc-säsongen, men stött på riktigt hårt motstånd i Pavlyuchenkova och Pennetta i sina senaste matcher, och förlorat. Slovakiskan spelar blind angreppstennis och har en bra förstaserve. Hennes raka backhand är väl främsta slaget, som hon slår med både kraft och finess.
Kanepi var ruskigt bra på gräset där hon bla gick till semin i Wimbledon. Hon har övertygat stort också grus i år, men på hardcourt har det gått tyngre där hon bara har 5 segrar på 13 matcher under året. Kanepi slår extremt hårt och spelar också hon på väldigt små marginaler. Estniskan varierar väldigt i sina prestationer, men på hardcourt är de oftare dåliga än bra. Hon förlorade i 1a rundan i 7 raka turneringar på hc ifjol mellan mars och dec. Kanepi föll i kvalet mot Hsieh i Montreal men fick ett WC och slog Peer och Bammer där. Hon rök dock rejält mot Clijsters med 16 26, där hon spelade en av de sämsta matcher jag sett en topp 50 spelare göra. Clijsters hade 3 winners och 11 unforced i 1a set, men vann ändå 61 och det säger väl allt. Kanepi slog ut de mesta långt, långt utanför och servade extremt ostadigt.
Hantuchova leder 2-0 i H2H och vann deras senaste möte i Monterrey på hc med 61 63, där estniskan egentligen hela tiden var steget efter. Detta är en saftig power/serve duell, och såna har slovakiskan alltid gillat, som dock aldrig tyckt om att spela mot defensiva spelare. Jag håller henne som den minst ostabila, och jag tycker också hon rör sig mycket bättre. Hade satt oddset runt 1,70 här max, så oddset är över föväntan.
1,85 finns hos Betsafe och Centrebet. WilliamHill är ute med 1,83 och Expekt har 1,80.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-23 klockan 21:21.
|