WTA Montreal
Bartoli - Azarenka 1 3,0 @ Bet365 (5/10)
Sparade den här och tänkte reka den om det gick bra på de första matcherna, och det gjorde det ju. Spelade själv till 3,17 @ pinnacle, men det bör oavsett finnas värde kvar här.
Bartoli har spelat otroligt övertygande hitills i turneringen, och hon spelar i världens näst största fransktalande stad i Montreal nu, och får väldigt fin stöttning från läktaren. Hon ses nästan som en hemmaspelare. Fransyskan har verkligen fått ordning på serven och öser in serveess för dagen. I hennes två första matcher har hon gjort 18 serveess på 13 game, vilket är helt vansinnigt. I hennes sju senaste matcher har hon gjort 45 vilket kan jämföras med Azarenkas 12.
Bartoli är väldigt offensiv från baslinjen och slår riktigt hårt med både forehand och backhand med dubbla grepp. Azarenka har också ett tungt grundspel och spelar en snabb och ofta stabil tennis. Nackdelen hos vitryskan är väl serven som kan vara väl klen ibland, och här tror jag Bartoli kan angripa effektivt vid en bra dag.
De här spelarna möttes i Stanford för några veckor sedan, med vitryskan som vinnare med 2-1 i set. Bartoli hade 63 31 men vitryskan vände på steken, mest pga att Bartolis förstaserve inte gick in lika mycket som den gjorde i inledningen.
Får Bartoli sin serve att stämma och lyckas sätta press på Azarenkas servar med sina bländande returer, bör hennes chans för seger tveklöst vara god. Publiken kommer också vara på hennes sida, och det bör göra henne max motiverad här. Azarenka är riktigt bra men jag är som sagt övertygad om att Bartoli har spelet för att slå henne. Mitt odds på spelet är ca 2,50 för övrigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|