Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-20, 16:33   #607
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WTA/ATP

Roddick - Djokovic 1 2,75 @ Betway (4/10)

Roddick servade fantastiskt bra igår mot Söderling, och var även ganska stabil från baslinjen. Djokovic hade stora bekymmer med Troicki men slog Nalbandian med 61 76(7) igår. Djokovic är stark och stabil från baslinjen, där han har få övermän i världen men serven är en liten akilleshäl.

Roddick kommer spela få stort stöd idag i Cincinatti inför hemmapubliken, och de väntas bli över 35 graders hetta till matchen. Djoker har alltid haft bekymmer med att spela i varmt klimat medan Roddick gillar det, och han slog Nadal i Miami, i rena bastun då. Amerikanen har en väldigt energisnål spelstil och vinner så mycket enkla bollar på serven att han orkar längre i hettan, mot tex serben som kommer få slita hårt för poängen. Menar därför det är bra värde på Roddick här, som också har vunnit deras tre senaste möten och Djoker har aldrig gillat spela mot big serves.

Clijsters - Zvonareva 2 3,40 @ Bwin (4/10)

Clijsters spelade inte mer än ok mot Kanepi, men vann ändå 62 61 pga en helt usel match av estniskan. Belgiskan slet hårt mot Mattek-Sands i 1a rundan där hon vann 64 i avgörande, och jag tycker absolut inte hon är i toppform för dagen.

Zvonareva är tillbaka mot formen igen efter en tids uppehåll efter Wimbledon. Ryskan var i finalen där efter att bla slagit ut Clijsters i kvartsfinalen där med 2-1 i set. Zvonareva har slagit Shvedova och Szavay enkelt hitills, men det ska hon också göra normalt.

Både Clijsters och Zvonareva spelar tung, solid baslinjetennis med mycket kontra-slag. I bästa slag missar Zvonareva verkligen ingenting, och det tror jag kan räcka långt här då belgiskan inte sett helt säker ut hitills. Båda två har dessutom bra förstaservar. Jag tror den här matchen blir väldigt jämn, och Zvonareva bör vinna 1/3 i alla fall som det ser ut just nu. Hcp rekommenderas också.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat