Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-19, 22:36   #605
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

World Grand Prix volleyboll, damer

USA - Tyskland 1-1,5 set 2,0 @ NordicBet/Unibet (7/10)

Sitter inte det här spelet tippar jag nog inte mer på WGP i år. Klasskillnaden mellan de här lagen är STOR just nu och Tyskland ska bara inte ta två set på USA med laget amerikanskorna ställer upp med.

USA tog silver i OS 2008 och har kvar stommen från det laget i år och toppar med tre av världens största talanger just nu i Hooker, Akindrajevo och Hodge. De har kvar duktiga blockaren Bown, liberon Glass och en av världens bästa hitters i Tom Logan, som blev vald till MVP i OS.

USA dominerade matchen mot Tyskland senast men föll med 1-3 i set väldigt snöpligt. Sedan dess har USA:s yngre spelare höjt sig rejält och de är ruskigt starka i blocket. Men viktigast av allt var att Tom Logan anslöt till den andra veckan. Då slog de Italien som rankas som ett av världens absolut bästa lag med 3-1 i set, Thailand med 3-0 i set och Puerto Rico med 3-1 i set där de krossade sydamerikanskorna i sista tre seten. Nu har man ruskigt bra block och samtidigt en stabil poänggörare i Logan, och det här laget kommer bli väldigt svårslaget för alla lag. USA har nr 3,4,5,9 vad gäller bästa blockare i hela turneringen hitills och dominerar helt där. Bästa tyska blockare är Ssuschke på plats 14 och Schaus på plats 25.

Tyskland är inte bra alls. De kämpar och sliter, men är alldeles för beroende av Kozuch och det blir extremt förutsägbart. Utan henne har man bara ett gäng amatörer från dåliga Bundesliga, som inte är vana vid den här typen av motstånd och som väldigt sällan klarar av att avgöra på egen hand. USA har som nämnt hela världens bästa block just nu och när de vet var de ska gå, kommer Kozuch få väldigt svårt att angripa. USA stoppade Kozuch väldigt bra senast men hade problem att avgöra själv men nu när man har Logan i laget, som jag tycker är sjukt bra, bör det inte vara några problem.

En annan faktor är motivationen, Tyskland med 7p är iprincip utslaget med tre matcher kvar att spela. Italien och USA som ligger på plats 5/6 har 12p, och de sex främsta går vidare till final round. USA slåss nog med Holland om sista platsen vidare, men en seger här och avancemanget bör säkras i praktiken.

Jag spelar -1,5 set utan att tveka i alla fall. Mitt odds på spelet är 1,65-1,70. Dessa lagen möttes också för övrigt i Montreaux, en prestigefylld träningsturnering, i början på juni. USA vann med 3-1 i set då utan Bown, Hooker, Akindrayevo och Tom Logan, som alla är ordinarie nu. Tyskland spelade med nästan exakt samma lag.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 22:56.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat