Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-06, 09:08   #3
Slurf

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1952

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag har inte koll på exakt hur lagstiftningen ser ut i de europeiska länder som har infört ett lisenssystem, men klart är att från de indexerade oddsen på oddsportal som jag sett när befunnit mig i t ex Italien så är det ingen rolig historia. Om det blir lika illa här återstår att se. En del lär dessutom hitta olika mer eller mindre krångliga vägar för att säkra tillgången till vissa bolag.

Spelbolagen utan licens i Sverige kommer inte att behöva skatta, det är de svenska kunderna som får skatta på sitt netto där, om de nu öht kommer att vara välkomna som kunder. För bolagen som skaffar lisens i Sverige så är det 18% på deras netto (insats - utbetalda vinster) som kommer att gälla om jag inte missminner mig, så om alla operativa och administrativa kostnader och reklam skall tillgodoräknas efter detta avdrag så lär det bli en klar försämring.

Jag är ganska pessimistisk när det kommer till stora marknader som redan idag är tuffa att slå trots 98% payout, men de mer mjuka marknaderna skulle dock teoretiskt rentav kunna bli mer intressanta om bolagen inte kan limitera på samma sätt som förr. Som helhet är jag dock inte alltför optimistisk.

Senast redigerad av Slurf den 2018-05-06 klockan 09:13.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat