WTA Cincinnati
Clijsters - Pennetta 2-0 i set 1,80 @ Bet365 (6/10)
Kim Clijsters är enligt mig världens bästa hardcourt-spelare tillsammans med Serena Williams. Hon baserar sitt spel på tunga, solida grundslag bakom baslinjen och har även en hård förstaserve. Belgiskan rör sig otroligt bra, är snabb och har en utmärkt spelförståelse. De enda spelare som kan rubba Clijsters spel på hc när det stämmer är de som har enormt tryck och spelar på små marginaler i offensiven, med bra förstaservar som tex Serena Williams, Justine Henin och Maria Sharapova.
Den enda spelare som slagit Clijsters på hardcourt i år är Nadia Petrova och Alisa Kleybanova, som också är ultra-offensiva baseliners, med enormt tryck i serven och från linjen. Clijsters har bla slagit Henin två gånger, Venus Williams, Stosur och Azarenka på underlaget i år. Hon vann US Open ifjol bara veckor efter sin comeback på touren. Hon slog då Serena Williams i raka set i semin och gjorde samma sak mot Wozniacki i finalen.
Clijsters slog McHale med 61 61 i 2a rundan. Hon möter som sagt Pennetta här, och italienskan ska verkligen inte behöva vara någon match för belgiskan, som har en till synes perfekt match-up. Pennetta spelar på samma strängar som Clijsters fast sämre. Hon har en ok 1a serve och är stabil från linjen, kan även avgöra på egen hand men har inte trycket för att slå hål på belgiskan, vad jag tror i alla fall.
Inbördes är för övrigt 1-0 till Clijsters då hon slog Pennetta med 60 61 i Rogers Cup i Toronto 2005, dvs även det på amerikansk utomhus hardcourt.
Mitt odds ligger runt 1,60 på det här spelet. Bollen ligger helt hos belgiskan, om ni förstår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|