Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-13, 06:33   #25
Kattbert

Kattberts avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

3-0 på ren ryggning. Åter en dag utan eget engagemang. Det är fullt upp nu men till helgen skall det bli något eget också. Frågan är dock om det lönar sig när jag nu har 7-3 på två dagar utan ansträngning

Till nästa säsong skall jag ha ett "eget" sabermetrics eller annan beräkning (vet inte riktigt vad sabermetrics är). Jag har bara googlat en gång för länge sen på sabermetric och fick uppfattningen att det är en princip där man ha lite olika variabler och inte en exakt beräkning som är huggen i sten.
Nu när jag läser här ser jag att dgothe har 1. Sabermetrics, 2. informationshämtningsprogram 3. Excel-ark med filter och beräkningar.
Är detta korrekt uppfattat? Om excel-arket och sabermetrics är avskiljda komponenter i utvärderingen så undrar jag om dgothe har någon uppfattning om vilkendera som gör merparten av resultatet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat