Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-13, 02:18   #23
dgothe

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sox Visa inlägg
Alltid intressant att läsa statistiska tankar. Tacklar du LHP/RHP på något vis, jag menar Toronto ligger etta i statsen mot RHP men näst sist mot LHPs?

Om man får fråga, du har ju RS/RA för båda lagen, justerat m.a.p SP/RP/CL, vad matar du in i pythag? (har för mig du gör så) Tycker ofta att det blir en massa medelvärden överallt och inte så stor skillnad mellan lagen.

Har ett halvautomatiserat excel-ark men får sällan tid att trixa med det för att kunna köra några riktiga tester.
Jag har olika vikter för RS säsong, RS senaste 15 dagar och RS senaste 30 dagar för att få fram ett värde jag kan använda i pyth.. för RA är det en blandning av ERA SP, BP och unearned runs, även här viktat olika.

LHP/RHP är det enda stora som jag känner att jag saknar men då jag inte har den informationen lätt tillgänglig någonstans kan jag inte ta hänsyn till det.

Jag kör en kombination nu med ett program jag skrivit för att hämta ner information från flera olika datakällor på nätet varje dag, samt göra de individuella uträkningarna för att ta fram siffror till pythen, och slutligen då själva pythen och matchningen mot varandra. Sen har en excelark där jag från början bara loggade spelen, men som sedan har växt och jag har lagt in alla mina filter där i också så jag ser tydliga signaler på om ett spel motsvarar mina villkor eller inte.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat