Citat:
Ursprungligen postat av SO
Bland det bästa jag läst i ämnet. Håller med. En del går upp i extas om det är barfota runt om första gången, övriga 25 parametrar har man ingen kännedom om och de är kanske minst lika viktiga- Intrycket eller magkänslan på värmningar eller provstarter anser jag verkligen vara något att hålla i handen.
|
Är väl nästan inga hästar numera i dagens utrustningssport som värms med den balans (hovbeslag, vagn mm) som dom sen ska tävla med och inte ofta dom värms i tävlingstempo heller. Tycker därför värmningar har väldigt begränsat värde numera.
När det gäller grundinformationen, t ex hur hästen gått på slutet, är det oftast invägt i odds och tips.
För mig är i alla fall hovbeslags, vagn och huvudlagsändringar överlägset mest intressant när det gäller sen information. Det ökar sannolikheten rejält för en förändrad prestation, och det är väl just det man ska försöka räkna ut som spelare. Skulle alla hästar prestera som förväntat baserat på tider och senaste lopp så skulle ju spelet bli riktigt trist.