Citat:
Ursprungligen postat av olle
Gällande din sista mening är väl ett tydligt exempel V64. I stort sett alla omgångar blir det väldigt lite eller inga pengar alls på 5 och 4 rätt. Ändå är det en majoritet av spelarna som inte väljer att endast spela för 6 rätt. Om det sen beror på att man inte förstår bättre eller är väldigt nöjd med att få tillbaka sin insats eller del av den låter jag vara osagt , men det kan inte vara många, troligen ingen , som spelar frekvent som vinner mer på 4 och 5 rätt på V64 än vad det kostar att delta i dom poolerna.
|
För det mesta stämmer det att man bör spela för enbart 6 rätt. Men går man riktigt stora pengar och omgången har stor potential kan man spela i alla potter. Jag har själv vunnit över 70 tusen på 5 och 4 rätt i en omgång där ingen hade alla rätt. Hade jag haft med vinnaren där jag åkte hade jag missat åtskilliga hundra tusen på att spela enbart för 6 rätt, för då får man ju bara fått hela sexrättspotten istället för hela sexrättspotten plus många femmor och fyror om man spelar i alla potter. Men för det mesta bör man gå enbart för 6 rätt...