Citat:
Ursprungligen postat av Misär
Jag har haft svårt att landa rätt med avvägningen i FT kontra ML tidigare säsonger och inte alls känt mig trygg i när jag ska plocka vad. ML-värdering känns mer lotto för mig. Oddsen på FT är mer tilltalande och då jag har svårt att hitta en rätt "lösning" på värdering i ML har jag valt att gå på FT denna säsong för att se om det är rätt väg för mig. Jag är alltså själv inte övertygad men valt att välja sida den här säsongen istället för att hoppa fram och tillbaka.
|
Håller med om att det är en svår avvägning. Har själv extremt ofta hamnat i sitsen att mitt FT-spel slutar med att mitt lag vinner i OT, medans mina ML-spel förloras i OT.

Senast i förrgår då jag satt på FT Caps borta mot Sens och Sabres ML mot Canadiens.
Något jag märkte för 1-2 säsonger sedan var i alla fall att Western Conference var mer X-benäget pga fler tunga fysiska defensiva lag som spelade tighta målsnåla matcher (typ Kings, Sharks, Coyotes, Blues) samtidigt som Eastern var mer offensiv och öppen hockey (Washington, Islanders, Philly, Pittsburgh). Brukade köra mer -1.5 Handicap samt FT-spel på Eastern, särskilt på bortalag typ Rangers, Canadiens.
Men har inte direkt följt NHL senaste 1-2 åren så har väl säkert ändrat sig.