Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-07, 23:14   #593
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WGP 10

Polen - USA 2 3,77 @ pinnacle (7/10)

USA slog Republiken med 3-1 i set i 1a matchen men föll 1-3 i set mot Tyskland i 2a. Mot Tyskland var det helt jämnt, men tyskornas rutin avgjorde de jämna seten samt lite flyt.

USA imponerade ändå på mig, och deras blockare Foluke Akinradewo är verkligen extremt bra, världsklass rakt igenom. Även Megan Hodge och Destinee Hooker i laget kommer bli hur bra som helst. De har redan enorm potential med enorm styrka och spänst men behöver bli mer jämna bara, och göra mindre enkla misstag.

Polen slog ett löjligt blekt Dominikanska republiken med 3-0 i set igår, men hade stora bekymmer med Tyskland i första matchen. Polens stjärnspelare Kaszor och Skowronska såg inte riktigt bra ut heller mot Republiken men de vann ju oavsett enkelt, nu blir det dock tuffare mot USA:s block.

USA är ojämnt som nämnt, och de är inte att lita på som favoriter. Men när de står som klara underdogs blir det mycket intressantare, då laget har kusligt med potential i alla lagdelar. Om Hodge och Hooker är lika bra i offensiven som mot Tyskland men med mer skärpa i mottagningen och serven, tror jag de har en kanonchans att slå Polen, som inte är oslagbart på något sätt. Polen är ett starkt kollektiv som jobbar hårt och har fördel av hemmaplan, men rent individuellt är USA faktiskt bättre. Utan Skowronska i slag tror jag Polen får det riktigt tufft mot de allra bästa då man saknar spets i offensiven.

Tycker oddsen på USA rätt och slätt är för höga här, och jag ser spelvärde ända ner till 3 blankt.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat