Polen - Dominikanska Republiken 2 +13,5p 1,85 @ Bwin (6/10)
Polen spelade igår kväll mot Tyskland, och vann med 3-1 i set utan att imponera alls. Polskorna spelar på hemmaplan i Gdynia denna vecka, och har även ett ganska namnkunnigt lag men deras superstjärna Kasia Skowronska i Fenerbache som är räknad som en av världens bästa spelare, är helt ur form. Även deras andra stjärna Joanna Kaszor är ur slag, och då får Polen stora bekymmer med att döda bollarna i offensiven. De slog Tyskland pga mental styrka och att tyskorna bara har en spelare av hög klass, den fantastiska Kozuch som gjorde hälften av lagets poäng.
Dominikanska republiken är inget av de mer kända lagen, men har kommit starkt de senaste åren. Jag blev väldigt imponerad av laget mot USA igår, där de dominerade spelet i de första två seten. Vann 2a set med 25-22 och hade 24-20 i 1a, men tappade där. Sen blev USA för starka men det var också väntat för USA har ett riktigt starkt lag på pappret med flera stjärnor som Hodge och Destinee Hooker, (som hoppade 1.98m i höjd förra året).
Jag tycker inte Polen ser bättre ut än USA för dagen, så de borde få problem mot Dominikanerna. Dessa båda lag spelade mot varandra i förra årets WGP, och då vann Polen med 3-2 i set och 15-11 i avgörande, och sammanlagt 2p. Kaszor var matchens gigant då men tvivlar på om hon är det idag.
Republikanerna spelar en väldigt kraftfull volleyboll med våldsamma satsningar i både servar och spikes, och vissa spelare i laget är extremt spänstiga och starka. Polen är mer ett kollektiv just nu, som spelar smart i defensiven och har ett bra passningsspel. Problemet är som sagt offensiven nu. Det blir bra offensiv mot bra defensiv här, och jag menar Republiken ska ha goda möjligheter att skrälla om de hanterar sina kort rätt och är bra vid sk "key points". Polen blir auto favorit pga hemmafördelen, men inte med så mycket och denna borde vara spelbar ner till dryga 4 blankt tycker jag på raka. Bwin är ute med 5,70, och det är för högt enligt min mening.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-07 klockan 11:28.
|