Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jag skulle behöva lite hjälp och tips hur jag tar detta vidare.
Jag har nu över 1000 bokförda spel och en ROI på 102.90. Jag spelar enligt 2-6 modellen.
Översikt av ROI:
Sport 1: 85.30
Sport 2: 106.41
Sport 3: 121.79
Sport 4: 98.87
Sport 5: 102.09
Parlays: 112.85
Hur tar jag detta vidare för att optimera min spelkassa och bli en större vinnare?
Höja insatsen? Höja insatsen på sporter där jag går bättre enligt dessa 1000 spel? Dumpa sporter där jag inte har grönt ROI? Dock känner jag att det kan bli grönt i framtiden där.
Tips och tankar tas gärna emot då jag står lite och velar hur jag tar det vidare.
|
Om du har spelat drygt 1000 spel så har du förmodligen bara något tiotal spel på vissa sporter och det är inte ett tillräckligt stort sample för att konstatera att du är förlorande där, omvänt förhållande kan naturligtvis gälla för de sporter där du hittills har uppvisat ett nettoresultat.
Jag skulle dock dumpa 2-6-modellen. Det finns ingen fördel med denna modell, bara hypat svammel. Är det värde så är det värde. Jag avskyr flatbetting men föredrar tom det framför 2-6, men för en nybörjare så ser jag inget problem med flatbetting. Kan man däremot inte som mer erfaren sportsbettare själv identifiera tillfällen när man bör trycka till med högre insatser så ifrågasätter jag hur vinnande man egentligen är.