Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-05, 18:01   #8
dgothe

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Jag kollade på MLBtv igår, jag minns inte vilka kommentatorer det var, eftersom man kollar på flera olika matcher. De sade att augusti e DOGSENS månad traditionellt sett. Kanske Dgothes lir kommer backa lite i augusti och sen går riktigt bra i september...

E det någon med mer erfarenhet som kan verifiera att augusti brukar vara en "skrällmånad"?
Alltså, det kanske inte framgår eller så har folk missuppfattat lite för du är inte den förste som säger att jag spelar på favoriter.. jag spelar inte på "favoriter" bara för att dom har lågt odds eller uppfattas som favoriter av bookies/public.

Jag har skrivit ett program som analyserar den statistik som finns tillgänglig och ger båda lag en vinstchans. Det lag med högst vinstchans är min "favorit", dvs det lag jag väljer att lägga mitt bet på. Nu råkar mina favoriter sammanfalla med bookies nio ggr av tio, men det händer att jag hittar favoriter som är dogs hos bookies. Senast var häromveckan när jag fick in Astros till 2.020.

Sedan har mina filter ytterligare tajtat till det på sistone, då jag i juli la in fler filter för att minska antalet missade bets.

Istället för att kalla det favoriter kanske jag skulle kalla mina spel för "Hemmalag med störst vinstchans rent statistiskt."

Hur som haver, idag har jag inte hittat några spel. Det som var närmast var, hör och häpna, Detroit, men jag vill ha ett odds kring 1.800 och det får jag inte alltså utgår spelet.

Vad det gäller September är jag skeptisk till om mitt experiment kommer att fortsätta då. Slutspurten i alla ligor har en tendens att inte följa statistiska trender då lag som inte längre har en chans att vinna inte spelar med "fullt manskap" osv.. (ryktas bland annat om att Strasburg har spelat färdigt för säsongen i Washington trots att han kommer vara frisk innan säsongen är slut).
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat