Två spel ifrån EL.
Singel: FK Karabakh Agdam - Wisla Krakow: 1 (2.65) hos Sportingbet
Europa League-kval, Match: 2:2
Karabakh ifrån Azerbajdzjan fick med sig 1-0 ifrån mötet i Polen och har ett bra utegångsläge nu att gå vidare. Man var helt överlägsna senast i andra halvlek och borde gjort betydligt fler mål än ett mål. Nu har man hemmaplan och det väntas bli fullsatt på läktarna idag.
Wisla Krakow lever mycket på sitt namn. Men man är långt ifrån så bra som man var förut. Man har sålt två av sina bästa spelare ifrån förra säsongen. Sen är mittbacken Gordan Bunoza avstängd till denna match efter utvisning senast. Även backen Cleber saknas i Wisla.
Wisla måste frammåt i denna svåra bortamatch och jag tror man blir straffade bakåt då. Hemmaoddset lockar och testas.
Insats: 3-Units
-----------------------------------------------------------------------
Singel: Anorthosis Famagusta - Cercle Brugge: 1 (1.65) hos Expekt
Europa League-kval, match:2:2
Famagusta förlorade med 1-0 i Belgien. I den matchen storspelade Brugges målvakt stora delar av matchen. Brugge som blev nia i ligan förra säsongen, fick denna plats då man gick till cupfinal. Nu har Brugges tränare gått ut och sagt att man inte klarar av spel i både Europa å ligaspelet. Ligan går i första hand och i helgen fick man bara 1-1 i sin hemmapremiär i ligan.
Famagusta blev trea i ligan på Cypern förra säsongen. Spelade i gruppspelet i CL förra säsongen och är ett bra lag. Hemma på Cypern är man alltid starka och man kommer ösa på direkt från start i denna match. Jag tror inte rätt usla Brugge som prioriterar ligan i första hand kommer orka stå i mot här.
Maxspel till 1.65 för mig på Famagusta!
Insats: 10-Units