Ämne: REK 5/8 Europa League
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-05, 13:50   #1
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

5/8 Europa League

5/8 Kl 20:45 Motherwell vs Aalesund 2% (2/5u) @ 1.98 Nordicbet

Motivering

Motherwell spelade taktiskt i första omgången borta och var nära att ta med sig 3 poäng hem till Skottland, men trots spelövertag för norrmännen så krävdes en straff i 90:e minuten för att skicka in 1-1.

Detta medför att Aalesund måste göra mål ikväll annars är de utslagna. Det kommer generera ett av två scenarion som jag ser det:

1: Aalesund går för offensivt och blir straffade av ett Motherwell som spelar hemma och vet att 1 mål framåt med största sannolikhet innebär minst en förlängning. Vilket kommer öppna ännu större ytor och det kan då bli fler mål för skottarna.

2: Eller så får vi se en match likt förra, om Aalesund tar ledningen så kommer de försvara den och en massiv hemmapress sätts in och vi kan få 1-1 och förlängning.

Jag tycker att denna match har en viss krysslukt, men samtidigt kan jag inte se att Motherwell inte är större favoriter än 1.98.

Genk - Inter Turku över 2.5 2% (2/5u) @ 1.55 Gamebookers

Enligt Pacman så kommer Inter till spel utan flera ordinarie spelare. Matchen i Turku slutade 5-1 och jag tror att denna match kommer trilla över 2.5.

Genk är ett offensivt lag, och även om de ställer över spelare idag så gör de själva 2-3 mål. Turku måste framåt och har stora möjligheter att göra mål då Genk vet att 5-1 från bortamatchen redan säkrat avancemang.

Apollon Limassol vs Sibir Under 2.5 2% (2/5u) @ 1.827 Betfair

Apollon är ett av Cyperns mest målsnåla lag med ett snitt under 2.3 mål/match. Sibir är Ryssland just nu mest målglada lag, framförallt för att de släpper in en hel del i den inhemska ligan. Jag tror dock inte att det blir ett problem idag. Man är inställda på att försvara sin ledning som de skaffade sig i Ryssland. 0-0 och Sibir är vidare, 1-0 och förlängning.

Om inte Apollon kör över Sibir tidigt så det öppnas upp så har jag svårt att se denna gå över. Det finns så många resultat under 2.5 som är bra för bägge lagen.

Senast redigerad av RobinD den 2010-08-05 klockan 14:19.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng