Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-31, 00:57   #581
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WTA Istanbul

Petkovic - Vesnina 2 2,75 @ Bet365 (6/10)

Vesnina har imponerat hitills genom att krossa Voegele och Rodionova, och är helt klart en spelare som är på uppgång igen efter skada. Den vackra ryskan var rankad så högt som *22 i höstas men har fallit över topp 50 strecket nu pga skadorna, men kapacitet finns likväl.

Vesnina spelar med bra tyngd i spelet och har en imponerande backhand. Förstaserven är också riktigt bra och normalt mycket effektiv. Vesnina har också ett väldigt bra fotarbete och speluppfattning. Jag tycker hon behärskar de mesta på banan utan att ha några större svagheter men om man ska säga någonting är det väl att hon alltid haft svårt mot stabila baseliners då hon pressats till för mycket misstag.

Nu möter hon dock tyskan Petkovic, som är en sk. "all or nothing" spelare, en av de mest ostabila spelarna från baslinjen av alla. Petkovic, som är väldigt lång och ganska tung, rörelse är inte den bästa och Vesnina ska kunna pressa henne rejält genom att spela varierat.

Två offensiva spelare som möts här och detta tycker jag ser väldigt öppet ut på förhand. Inbördes är 1-1 mellan spelarna. De bägge möttes på gruset i French Open i år där Petkovic vann med 6-4 i avgörande set, men då ska man komma ihåg att grus är tyskans bästa underlag men Vesninas sämsta, som trivs klart bäst på hc.

Vesnina borde vara spelbar ner till 2,20-2,30 här i varje fall tycker jag.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat