WTA Istanbul
Pavlyuchenkova - Groth 2 3,0 @ Ladbrokes (8/10)
Groth är i sitt livs form och spelar brutal tung angreppstennis för dagen, och serven stämmer riktigt bra. Groth, som spelar för Australien men snart blir turkisk medborgare pga sin tränare som bor där, har en förstaserve i upp mot 200 km/h och är väldigt svår att bryta då serven stämmer. Groths grundslag är även de kusligt hårda och flacka med väldigt liten studs vilket är perfekt på hardcourt.
Groth krossade Groenefeld i 1a rundan och gjorde likadant med ryskan Lapushenkova i den andra och igår vann hon enkelt mot rutinerade kontringsspelaren Dushevina, och att slå hål på henne med sin fina defensiv är så klart oerhört imponerande.
Pavlyuchenkova vann igår mot Cirstea, men utan att imponera så stort och jag tycker fortfarande inte hon är på sitt bästa för dagen. Den unga ryskan har en bra förstaserve och är även hon extremt offensiv i sitt spel med ett väldigt tryck i sin forehand framförallt.
Nastja kan stundtals bli väldigt instabil från linjen och hennes rörelse på banan är inte den bästa, och hade inte Cirstea spelat så dåligt och gjort mängder med misstag, speciellt vid bigpoints i första set, tror jag hon till och med kunde vunnit igår. Nu får hon en långt tuffare match-up här mot en spelare med mycket bättre serve och dödligare returer och det ska bli extremt spännande att se om Groth kan ta initativet från Nastja och få henne på defensiven med sin tunga kropp, vilket jag själv tror på, och då ska Groth ha en absolut toppchans här som är inne i ett våldsamt flyt för dagen.
3 blankt i odds hos Ladbrokes rekas utan att blinka, spelade själv till 3,4 @ WilliamHill, men jag menar denna är spelbar ända ner till 2,10-2,20 faktiskt, då Nastja inte förtjänar att vara mer än mycket knapp favorit som jag ser det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-07-31 klockan 01:04.
|