Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-15, 22:11   #565
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tar ett snabbt spel nu, från WTA i Prag, som blir det enda denna vecka.

Polona Hercog - Agnes Szavay 1 2,50 @ stanjames

Hercog fick en gratisplats till kvarten då rumänskan Dulgheru inte kunde spela i 3e rundan pga knäproblem. Hercog imponerade i 2a rundan mot Malek där hon vann enkelt 64 62 och borde också vunnit mot Schnyder i kvartsfinalen i Budapest, där hon hade 3-1 i avgörande set efter att ha vunnit 6-1 i andra. 183 cm långa Hercog har en väldigt bra serve och forehand, och rör sig väldigt bra på gruset.

Szavay å sin sida vann hela turneringen hemma i Budapest i förra veckan, och fick slita i andra set mot för dagen mediokra Benesova i 3e rundan. Ungerskan har spelat nästan konstant i över 1,5 vecka nu och är klart mer sliten än Hercog, som fick spelledigt och inte spelat sedan i måndags.

Hercog leder också 1-0 i inbördes, då hon slog Szavay med 64 01 ret. i Acapulco i vintras på gruset i Mexico. Hercog var ungefär likvärdig underdog då, och det har jag svårt att förstå.

Hercog behärskar det mesta i spelet, har en effektiv glidteknik, behärskar top spin bra, och är svårslagen för vem som helst på gruset och jag tror hon är en framtida storstjärna på underlaget. Szavay är ingen enkel motståndare alls, och hon spelar ganska likt slovakiskan men kanske lite offensivare. Båda har annars bra förstaservar och är sk. "allcourt" spelare som kan mixa upp spelet. Hur som helst, bör Hercog ha en stor fördel i att spela utvilad och ha större motivation här än Szavay, som redan vunnit sin huvudturnering på hemmaplan.

Tycker inte oddset borde vara över 2 blankt här i varje fall, då jag ser det här som en klassisk coinflip. Szavay är normalt lite bättre och tyngre tror jag, men under rådande omständigheter har Hercog en fördel, så tror på runt 50 % chans för henne.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-07-15 klockan 23:05.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat