Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Tack.
Lite halvt off topic, men i min värld är ett odds antingen ok eller inte. Att kombinera ett tveksamt odds med ett annat gör det inte bättre.
Såg att du häromdagen ratade ett lågt odds men tyckte att kombon med "över 2.5 mål" var ok... nu kan det förvisso finnas sådana specialfall hos vissa bookies men troligtvis ska man inte kombinera det tveksamma oddset utan istället nöja sig med överspelet i det fallet!
Jag anar dock att det är ett spelbutiksbeteende eller kvällstidningsexpert dito och att något slags rättfärdigande finns i att det ska attrahera spelare med begränsad kassa (eller mer cyniskt spelberoende oavsett kassa) när man skapar ett högre odds genom att kombinera spel.
Tvärtom strävar väl alla "seriösa" spelare efter att minimera variansen och spela singlar om det är tillåtet!?
..my two cents..
|
Alltså enligt min mening kan ju ett odds vara för dåligt för att spela singel på , alltså att avkastningen är för dålig. Men det innebär ju inte att man inte tror att det skall hända. Därför kan ju två odds som är för dåliga för att spela singel på tillsammans ge ett acceptabelt odds i kombination. För att säga att ett odds är dåligt innebär ju inte att man inte tror på det.
Likaså igår, jag tyckte då att Örgryte skulle vinna, dock ansåg jag att oddset inte speglade chansen. Men jag ansåg också att chansen för mycket mål var uppenbar, därav blev spelet 1 + över 2,5 ett givet val. Inget konstigt med det.