Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-30, 20:36   #534
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2/3 spel satt idag till 3,66 i snitt, vilket jag tycker är klart godkänt, även om spelet på Söderling i efterhand kanske var väl patriotiskt.

Har redan rekat Pironkova som spelar imorgon, och tänkte inte reka något mer, särskillt då jag har dåligt med tid just nu. Blev dock oerhört imponerad av Berdych än en gång, och oddsen han ger mot Djokovic menar jag inbjuder rejält till spel. Så gör en rek på den matchen i god tid nu.

Tomas Berdych - Novak Djokovic 1 2,05 @ Boylesports/NordicBet (7/10)

Berdych spelade som de flesta redan vet, ruskigt bra då han slog ut Federer idag och framförallt hans spel i eget servegame är närmast kusligt effektivt.

Djokovic slog ut Hewitt i 4e rundan och Lu enkelt i kvartsfinalen. Serben har fått en väldigt enkel lottning i jämförelse med de andra spelarna, och har vunnit relativt klart de senaste matcherna men samtidigt är jag tveksam till hans verkliga status som grässpelare. Gräs är normalt inte hans bästa underlag, och jag tycker fortfarande inte hans serve håller bästa klass.

Ingen tvekan om att Berdych är den bästa servaren av dessa två, och han spelar dessutom mycket kraftfullare från baslinjen. Tjecken är inne i ett våldsamt flyt för dagen, och har knappt gjort en dålig match de senaste 3-4 månaderna. Håller tjeckens flyt i sig och han spelar i närheten av lika bra som mot Federer idag mot Djokovic på fredag, är jag ganska övertygad om att serben kommer väga för lätt. Han kommer få väldigt svårt att försvara sig mot Berdych flacka, tunga grundspel och serve och jag är ganska övertygad om att tjecken är den som kommer diktera den här matchen från start. Serbens serve är väldigt varierande och hans 200 km/h står sig slätt mot Berdych 225 km/h i max hastighet på 1a serven, och han kommer bli extremt beroende av sin förstaserve här för att inte komma i underläge i duellerna. Drabbas inte tjecken av nerver och spelar bort sig, vinner han tror jag och jag hade själv inte satt ett odds över 1,80 här.

Djokovic leder 2-0 i inbördes, båda mötena på hc för över ett år sedan, men Berdych då och nu går rätt och slätt inte att jämföra. Han är väldigt förbättrad på de flesta plan sedan dess, och framförallt självförtroendet finns hos honom nu, vilket är så viktigt för en spelare av tjeckens spelartyp. Han har också mognat som människa, och blivit lugnare. Jag tror Djokovic får väldigt svårt här.

Kommer som sagt vara inne väldigt begränsat den närmaste tiden, men ni klarar er nog

http://www.spreadsheet.se/wimbledon

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-30 klockan 21:06.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat