Citat:
Ursprungligen postat av maddmax
Okej, PL. Ja, jag forutsatte att det var nagon slags automatisering. Har du overvagt att anvanda nagon form av roterande PCA? Har en kansla av att du kan komma att ha flera olika population/grupperingar dar de olika variablerna har olika effekt.
ps. den andra delen av mitt forra inlagg var inte riktat till dig personligen Jegor, mer ett generellt pastaende. Boored har visat att det ar fullt mojligt att skapa modeller som ger avkastning. Har du en avkastning pa 10% pa 1000 bets (utgar fran 1% av kassan per spel) sa sitter du ju pa 1% (101%) ROI, vilket antagligen ar rimligt. Manga har dock overdrivet hoga forvantningar pa helautomatiserade tillvagagangssatt och jamfor sina resultat med kvalitativa vardespel (dar minst 6-7% oftast ar malet).
|
Jag kan ge lite från min egen erfarenhet (alla har vi olika), jag spelar mest med automatiserad program och antalet spel jag gör per vecka kanske motsvarar vad en "normal" person spelar på 1-2 år. Jag använder olika modeller och strategier, som praktiskt inte går att använda manuellt (det är inte arbitrage).
Är man allt för god vän med den "effektiva marknads hypotesen", så säger man att det inte går att finna värde pga all information är beaktad - det kanske gäller en "fullständigt effektiv" marknad. Jag skulle tycka att en ROI på 1% blir väldigt svårt att skilja från statistiska fluktuationer.
Jag har ett ROI på 17.9 % +/-1.4 %-enheter (där 1.4 %-enheter är standardavvikelsen för mitt ROI) modellens beräknade väntevärde är 20 %.