Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-15, 14:41   #37
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jegor Visa inlägg
Jag arbetar med programmeringen på ett sådant sätt att jag ska kunna skicka in vilken liga som helst, spelar ingen roll om antal matcher, lag m.m skiljer sig. Den första ligan som jag kommer testa komma vara Premier League, som kommer bestå av samtliga matcher från 1998. Som tidigare diskuterats så får vi se hur mycket av materialet går att använda.

Att ingen kan ge exakta procent är ganska självklart, då modellerna själva ger skattningar. 10-12% låter/match låter väldigt mycket. Måste man realisting och jämföra med investeringar, t.ex bankkonton och index. En avkastning på minst 10% under ett år, på över 1000 spelade matcher anser jag skulle vara bra.
Okej, PL. Ja, jag forutsatte att det var nagon slags automatisering. Har du overvagt att anvanda nagon form av roterande PCA? Har en kansla av att du kan komma att ha flera olika population/grupperingar dar de olika variablerna har olika effekt.

ps. den andra delen av mitt forra inlagg var inte riktat till dig personligen Jegor, mer ett generellt pastaende. Boored har visat att det ar fullt mojligt att skapa modeller som ger avkastning. Har du en avkastning pa 10% pa 1000 bets (utgar fran 1% av kassan per spel) sa sitter du ju pa 1% (101%) ROI, vilket antagligen ar rimligt. Manga har dock overdrivet hoga forvantningar pa helautomatiserade tillvagagangssatt och jamfor sina resultat med kvalitativa vardespel (dar minst 6-7% oftast ar malet).