Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-12, 18:35   #2
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Ok en får tacke för veckans sammanställning.

Förra veckan fick jag siffrornas ursprung förklarade.
Även om jag förstås ögnar igenom formguiden för fem o tio senaste hemma o borta lägger jag inte extrem vikt vid dessa.

Möjligen använder jag dessa utfall för att förstå varför lagens odds står som de gör i de falla jag inte håller med.

Samtidigt har jag gårdagens check på Sevillas bortamatcher i tankarna, där de hade 0-7-4 förvisso i Ligan men hursom en remarkabel förmåga att undvika vinst på bortaplan.
I det fallet nöp jag krysset till vad som framstod som ett trevligt odds (3.64) i en förväntat jämn match där jag sneglat mot Sevilla innan checken. Rätt eller fel, tja inte vet jag, men ingen vinst o 7 oavgjorda kan ju vara mer än ren slump...

Till larockma som jag förvisso inte känner nivån på postar jag denna länk till varför man bör ta särskilt små sample som 5 matcher med en nypa salt...
http://www.pinnaclesports.com/en/bet...inning-streaks

Detta om alltför fyrkantiga modeller, där finns en hel del att lära sig inom matematikens värld och jag kämpar själv på.

Till veckans omgång:

Mest streckade är Everton efter tre st smickrande 3-0 vinster. Utan detaljkunskap ser jag några skadad/questionable backar hos WBA så i en knepig omgång köper jag att strecken är väl höga med 78% oddsen pekar på cirkus 64% chans.

Ett kap om man ska tro oddsmarknaden är Bristol City hemma mot Ipswich, där tippar jag liksom Svensson Ipswich spontant, men då hade jag inte vägt in den eventuella och kanske troliga effekten av byte av manager hos Bristol City... Tidigare statistik pekar på X men här kanske man ska prova ettan !?

I avdelningen spontana val gillar jag även West Ham, men får även här på fingrarna av oddsmarknaden borta mot Norwich... här får man väl ta hänsyn till att Norwich i sina tre senaste hemma(förluster) mött Tottenham, Liverpool och City och att West Ham fyllt på skadelistan (mittfält o backar). Okej jag ger Norwich en chans till efter förra veckans besvikelse borta mot Aston Villa (där känslan sa Aston Villa men "spelvärdet" Norwich).
1X2, känslan får känna sig besegrad av förnuftet och "fakta", således borde man väl spela 1X eller rent av spika ettan.

1 Bornemouth - Stoke
Här får äntligen "känslan" lite medhåll av siffrorna, Bornemouth chansspikas till 47% ca. En obefintlig skadelista hos Bornemouth är tilltalande, Stoke har åtminstone inga nya på sin lista.

11 Reading - Burnley

Borde vi inte få en hög siffra på X här sett till 6-6-3 och 5-7-3 på respektive lag, men antar det är sista 5 hemma - borta som spökar !?

Jag håller Burnley högre, men det är ju hemma de är som vassast, så katten vet om inte X är utgångstecknet i en match jag tycker är oviss. Oddsmarknaden gillar hemmalaget och Svensson Burnley.... förmodligen lite värde på Reading men jag lutar nog åt att rygga Svensson eller chansspika X.

Match 13.
Sheffield Wednesday är vinnaren om man ignorerar strecken, men det kan man ju inte göra på alla matcher.... 1X2 får det bli i en match där Sheffield är trolig vinnare men ack så mkt med 69%...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), holsso10 (+5)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 21:16.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat